You are currently viewing הצבר עולה: ראיון פתיחת עונה עם יובל זוסמן ודני אבדיה/ שי בוקר
יובל זוסמן ודני אבדיה. הצעירים המבטיחים בצהוב. (אתר היורוליג)

הצבר עולה: ראיון פתיחת עונה עם יובל זוסמן ודני אבדיה/ שי בוקר

יובל זוסמן ודני אבדיה. הצעירים המבטיחים בצהוב. (אתר היורוליג)

כפי שכתבתי בכתבה הראשונה של "הצבר עולה", בסיום כל חודש החל מאוקטובר, אכתוב טור סיכום על הישראלים. זוסמן ואבדיה לא קלעו הרבה במשחקי ההכנה, אבל הדרך שבה הם נראים בשני צידי המגרש בהחלט נותנת הרבה סיבות לאופטימיות, לא רק לעונה הקרובה של הצהובים, אלא גם לקריירה הוורודה שמצפה לשני הצעירים הללו. רגע לפני העונה, הצלחתי להשיג ראיון קצר עם הישראלים המבטיחים של מכבי תל אביב.

יובל זוסמן:

Image result for yovel zoosman cavs
יובל זוסמן בליגת הקיץ. (NBA.COM)

הקיץ של זוסמן: השנה זוסמן לא השתתף באליפות אירופה לנבחרות עתודה מפאת גילו ושיחק בליגת הקיץ של ה-NBA, כשהוא היה מועמד לבחירה בדראפט 2019 אך לא נבחר. הוא שותף ב-5 משחקים במדי קליבלנד, זכה ל-19.8 דקות למשחק ובהן קלע 4.2 נקודות למשחק ב-40% מהשדה (לצד 1.6 חטיפות ו-2.8 ריבאונדים). זכה לתפקיד משמעותי במשחקי ההכנה של מכבי ת"א וקלע 11 נקודות בניצחון המוחץ בגביע ווינר.

ראינו על המגרש במשחקי ההכנה שחקן משופר יותר מהעונה הקודמת. עד כמה מוטיבציה אי הגעתך ל-NBA בלי חוזה מובטח נתנה לך?

"אני בחור עם מוטיבציה מהבית מגיל צעיר, זה עוד משהו שהוסיף לי למוטיבציה, אני שמח על ההזדמנות שקליבלנד הביאו לי, בסופו של יום לא נבחרתי, לא אהיה ב-NBA השנה, אני לא חושב שיש בזה משהו רע, אני חושב שעכשיו אני יכול להתרכז במכבי במאה אחוז, לתת שנה גדולה ולשמוח על מה שקרה."

בקיץ, מכבי ויתרה על דיאנדרה קיין ובזאת נתנה לך את המושכות בצד ההגנתי בעמדת הגארד. לא מלחיץ קצת?

"לא."

מה הן המטרות האישיות והקבוצתיות שלך העונה?

"אני לא מרגיש לחוץ התקפית או בכללי, אני מרגיש יותר עם בטחון, המטרות שלי השנה להיות יותר משמעותי מבשנה שעברה, לא בהכרח בהיבט של מספרים. להראות יותר ביטחון. לתת יותר שקט לקבוצה, לתת להם יותר ניצחונות כשהם צריכים אותי, להיות השחקן המשמעותי לפעמים כשצריכים אותי. במכבי יש את התארים בארץ שזה הדבר הראשון שאנחנו שואפים אליו וביורוליג לנסות להגיע כמה שיותר רחוק, לנסות להעפיל לטופ 8, זה כולם יודעים, שם אתה לא יודע מה יהיה. המטרות הן בהחלט ריאליות ואני מקווה שנשיג אותן."

דני אבדיה:

Image may contain: 1 person, standing
אבדיה והגביע של היורובאסקט עד גיל 20 לאחר הזכייה בארץ. (עודד קרני, איגוד הכדורסל)

הקיץ של אב(ד)יה: הוביל את נבחרת העתודה (עד גיל 20) לאליפות אירופה שנייה ברציפות בטורניר שנערך בארץ כשהוא בן 18, צעיר בשנתיים מהגיל המקסימלי, עם 18.4 נקודות, 8.3 ריבאונדים, 5.3 אסיסטים, 2.1 חטיפות ו-2.4 חסימות במשחק. נבחר לשחקן המצטיין ולחמישיית הטורניר, צפוי להיות בחירת לוטרי בדראפט 2020 של האן.בי.איי. ESPN דירגו אותו במקום החמישי במוק הדראפט האחרון שלהם.

עד כמה צבירת הניסיון בעונה הקודמת בכל המסגרות עזרה לך להפוך לשחקן שאתה כיום?

"זה עזר לי מאוד, גם מבחינת לחץ, עכשיו אני רגיל יותר למעמד וכבר הייתי בכל האולמות האלה ושיחקתי מול כל השחקנים האלה. אז עכשיו אני חושב שהעונה יהיה לי יותר נוח."

דורגת במקום החמישי לקראת עונת היורוליג בקטגוריית "הכוכב העולה". אתה מרגיש איזשהו לחץ לעמוד או לעבור את הציפיות?

"אני לא מתייחס לכל הדירוגים האלה, אני יכול להגיד לך גם שאנשים יכולים לכתוב מה הדירוג וזה לא צריך להשפיע עליי, אני ממשיך לעבוד קשה. בסופו של דבר, אני רוצה למקסם את הפוטנציאל שלי."

כולנו יודעים שאתה חולם על ה-NBA, אבל לפני זה, יש לך עוד עונה במכבי תל אביב. מה הן המטרות שלך העונה? הן ביורוליג והן בליגה.

"לעשות כל מה שהמאמן מבקש כדי לנצח, לעזור לקבוצה בדרך הכי טובה שאני יכול לעשות. לבוא ולשחק מאה אחוז."

עם סגל עשיר בניסיון NBA, האם אתה מרגיש שזו הסיטואציה הטובה ביותר שלך לפני קפיצת המדרגה הגדולה שתעשה?

"מבחינת הניסיון שלהם, מבחינת מה שהם מלמדים אותי מחוץ למגרש ועל המגרש, יש להם הרבה מה ללמד והם עוזרים לי מאוד בהתפתחות שלי כשחקן."

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רועי ויינברג
Admin

תודה רבה שי. ראיונות מעניינים, נאחל מלא בהצלחה לשניהם. בעיקר לאבדיה שיכול להיות בחירה מאוד מאוד מאוד גבוהה.

עידו גילרי
Admin
4 years ago

תודה שי.
תשובות קצת לקוניות אבל כיף לשמוע מהצעירים העולים.

TheGreatWall
4 years ago

תודה שי!
באופן כללי אנחנו במחזור מדהים של חבר'ה ישראלים מוכשרים, צופה גדולות לנבחרת בעשור הקרוב…
לגבי אבדיה וזוסמן חבל לי עליהם קצת השנה. אין לי ספק שהם יקבלו הרבה יותר קרדיט מבעונה הקודמת, אבל הצורה שבה מכבי בנויה השנה לדעתי הם יתפספסו קצת. שניהם, ובעיקר זוסמן, יוכלו להוכיח את עצמם בהגנה בהיעדר אופציות אחרות.
בהתקפה זה אופרה אחרת – שחקנים שאוהבים בידודים ולא מעט פליימקרים, שישאירו לשניהם בעיקר מבטים פנויים ולא מעבר. ושניהם בעלי ראיית משחק ויכולת ייצור מצבים לא רעה בכלל, שכמעט ולא תורגש בכלל…

מנחם לס
Admin
4 years ago

תודה שי.אהבתי את התשובות של אבדיה שלא נשמע כאילו הוא מנסה להיפטר מהשואל. שחי, להבא אל תחשוש לשאול שאלות יותר מקטרגות.

המשגיח
Admin
4 years ago

תודה שי

אלכס דוקורסקי
Editor

שי, תודה רבה. ראיונות טובים מאוד.